Popredný poskytovateľ popredajných záruk analyzoval trh a bol schopný zostaviť zoznam 15 najspoľahlivejších modelov. Aby to urobili, pozreli sa na všetky autá vo svojich knihách, ale odobrali modely, kde bolo menej ako 100 záručných plánov, aby sa zabezpečila primeraná veľkosť vzorky. Taktiež boli zahrnuté len vozidlá novšie ako desať rokov. Je zrejmé, že žiadnemu z áut zaradených do prieskumu nezostala žiadna záruka výrobcu. Koniec koncov, záruku na aftermarket by ste si kúpili až po vyčerpaní výrobcu.
V prieskume im tak zostalo 200 rôznych modelov ojazdených áut. Potom poskytovateľ záruky analyzoval svoje údaje, aby určil index spoľahlivosti pre každé auto. Zaznamenali aj vek a počet najazdených kilometrov áut, kedy sa pokazili, priemerné náklady na opravu a čas potrebný na ich opravu. Tieto údaje používajú na to, aby každému autu dali skóre zo 100; čím vyššie skóre, tým spoľahlivejšie auto. Teraz odhalím autá, ktoré získali najvyššie skóre.
👉 číslo | 🚗 Model | ⏳ Rok | 💵 Priemerná cena opravy | 💰 Najdrahšie náklady | ✅ Skóre spoľahlivosti (0-100) |
---|---|---|---|---|---|
15 | Fiat 500L | 2012 – 2018 | £552 | £1,880 | 78.7 |
14 | Toyota RAV 4 | 2013 – 2018 | £847 | £2,056 | 79.2 |
13 | Toyota Yaris | 2012 – 2020 | £796 | £3,107 | 79.8 |
12 | Renault Kangoo | 2012 – 2020 | £576 | £1,173 | 80.1 |
11 | Honda Civic | 2012 – 2021 | £631 | £3,056 | 80.7 |
10 | Peugeot 107 | 2012 – 2014 | £435 | £1,100 | 81.6 |
9 | Hyundai i20 | 2012 – 2017 | £520 | £2,361 | 82.5 |
8 | Suzuki Alto | 2012 – 2105 | £329 | £734 | 83.9 |
7 | Kia Rio | 2012 – 2017 | £528 | £1,655 | 84.9 |
6 | Kia Cee’D | 2012 – 2018 | £485 | £1,914 | 85 |
5 | Toyota Aygo | 2012 – 2022 | £376 | £1,339 | 85.5 |
4 | Mazda MX-5 | 2012 – 2015 | £342 | £587 | 86.5 |
3 | Toyota Auris | 2012 – 2018 | £768 | £1,842 | 89.7 |
2 | Mazda 2 | 2012 – 2022 | £319 | £2,422 | 89.9 |
1 | Honda Jazz | 2012 – 2020 | £420 | £974 | 93.7 |
78.7/100
Na 15. mieste skončil Fiat 500L. Dosiahol skóre 78,7 zo 100. Najčastejší problém na Fiate 500L súvisí s jeho spojkou. Priemerné náklady na spojkový kotúč na Fiate 500L vyšli na 552 libier. Najdrahšia oprava, ktorú musel poskytovateľ záruky zaplatiť na Fiate 500L, však stála 1 880 libier, čo sa týkalo aj spojky.
79.2/100
Na 14. mieste je predchádzajúca generácia Toyoty RAV 4 so skóre 79,2 zo 100, teda o niečo spoľahlivejšia ako Fiat. Najbežnejší problém s touto konkrétnou verziou Toyota RAV 4 sa točí okolo vstrekovačov paliva, pričom priemerné náklady na opravu vychádzajú na 847 libier. Najdrahšia oprava Toyoty RAV 4, ktorú musel poskytovateľ záruky zaplatiť, stála 2 056 libier, a to oprava motora.
79.8/100
Na 13. mieste je predchádzajúca generácia Toyoty Yaris so skóre 79,8 zo 100. Tieto údaje nezahŕňajú najnovšie auto ani vysokovýkonný GR Yaris, pretože obe sú dve nové. Najbežnejší problém týchto áut súvisí s ich elektrickými systémami a ich oprava v priemere stojí 796 libier. Medzitým najväčší účet za opravu Toyoty Yaris dosiahol 3 107 libier, a to oprava chybnej prevodovky.
80.1/100
Na 12. mieste je aktuálna generácia Renaultu Kangoo. Dosiahlo skóre 80,1 zo 100. Najbežnejší problém týchto áut súvisí s ich kabelážou, pričom priemerná cena opravy je 576 libier. Rovnako ako v prípade Yarisu, aj tu bola najdrahšia oprava prevodovky auta, ktorá vyšla na 1 173 libier.
80.7/100
Na 11. mieste sú predchádzajúce dve generácie Hondy Civic. Spolu dosiahli skóre 80,7 zo 100. Najčastejší problém týchto áut súvisel s klimatizačným systémom, pričom priemerná cena opravy bola 631 libier. Najdrahšia oprava Hondy Civic, ktorú musel poskytovateľ záruky zaplatiť, prišla na 3 056 libier, ktoré sa použili na opravu chybného palivového systému auta.
81.6/100
10. priečku obsadil Peugeot 107, ktorý sa už vlastne nepredáva. Dosiahlo skóre 81,6 zo 100. Najčastejší problém tohto konkrétneho auta súvisel s jeho elektrickým systémom, pričom priemerné náklady na jeho opravu boli 435 libier. Najdrahšia oprava jedného z týchto áut vyšla na viac ako 1 100 libier, teda 1 128 libier. Ten nemalý účet zaplatil za výmenu chybnej spojky.
82.5/100
9. miesto patrí dvom predchádzajúcim generáciám Hyundai i20 so skóre 82,5 zo 100. Najčastejší problém sa opäť týkal elektrického systému a v týchto verziách Hyundai i20 aj priemerných nákladov na opravu. Ich cena bola 520 libier. Najdrahšia oprava jedného z týchto lacných hatchbackov dosiahla viac ako štyri a pol násobok tejto sumy, čo znamená, že jeden i20 potreboval opravy komponentov zavesenia kolies v hodnote 2 361 libier.
83.9/100
Na 8. mieste sa nachádza Suzuki Alto. Dosiahol 83,9 bodov zo 100. Najčastejším problémom je opäť elektrický problém. Priemerné náklady na opravu Suzuki sú však nižšie ako v prípade ostatných vyššie uvedených áut, čo znamená cenu 329 GBP. Najdrahšia oprava Suzuki Alto súvisela s problémom s vačkovým remeňom auta. Cambel reguluje, kedy vzduch a výfukové plyny prechádzajú motorom. Napriek tomu náprava stojí 734 libier.
84.9/100
Na 7. mieste je predchádzajúca generácia Kia Rio so skóre 84,9 zo 100. Najčastejšia chyba na tomto aute sa týka prevodovky, ktorej oprava stála v priemere 528 libier. Najdrahšou chybou, ktorú bolo potrebné opraviť na Rio, bolo turbodúchadlo, ktoré prišlo na 1 655 libier.
85/100
Na 6. mieste je predchádzajúca generácia Kia Cee’D so skóre 85 zo 100. Najčastejšia chyba na týchto autách súvisela so zavesením ložísk kolies s priemernou cenou opravy 485 libier. Najdrahšia oprava na Kia Cee’D zahrnutá v prieskume stála 1 914 libier na opravu prevodovky.
85.5/100
Ďalej sú to dve predchádzajúce generácie verzií Toyoty Aygo, ktoré obsadili 5. miesto so skóre 85,5 zo 100. Najčastejšia chyba sa týka ich alternátorov s priemernou cenou opravy 376 libier. Najdrahšia oprava však stála 1 339 libier na opravu spojky Ayga.
86.5/100
Na 4. mieste je predchádzajúca generácia verzie Mazdy MX-5, známej aj ako NC, so skóre 86,5 zo 100. Najčastejšia chyba týchto áut súvisí s ich zavesením, s priemernými nákladmi na opravu vo výške 342 £. Ale najdrahší účet za opravu Mazdy MX-5, ktorý musel poskytovateľ záruky zaplatiť, súvisel s klimatizačným systémom auta, ktorého oprava stála 587 libier.
89.7/100
Teraz sa dostávame do prvej trojky najspoľahlivejších ojazdených áut a na 3. mieste je Toyota Auris, čo je auto, ktoré nahradila súčasná Corolla. Dosiahlo skóre 89,7 zo 100. Ukázalo sa, že najčastejší problém na týchto autách súvisel s ich prevodovkou a priemerné náklady na opravu boli 768 libier. Najväčší účet za opravu mal opäť čo do činenia s prevodovkou Auris a vyšiel na 1 842 libier.
89.9/100
Na 2. mieste je Mazda 2, model súčasnej generácie a predchádzajúcej generácie, so skóre 89,9 zo 100. Najčastejšia chyba súvisí s odpružením auta, pričom priemerná cena opravy je 319 libier. Najväčší účet za opravu bol však oveľa drahší. Jedno auto malo chybné čerpadlo posilňovača riadenia, ktorého oprava stojí 2 422 libier.
93.7/100
Nakoniec, najspoľahlivejšie ojazdené auto, ktoré si môžete kúpiť, je Honda Jazz, teda dva modely predchádzajúcej generácie. Dosiahli neuveriteľných 93,7 zo 100, čo je dosť veľký skok od auta z druhého miesta. Najčastejšia chyba týchto modelov Honda Jazz súvisí s ich centrálnym uzamykacím bodom, pričom oprava je v priemere 420 libier. Tieto autá však nie sú dokonalé, pretože najdrahší účet za opravu, ktorý poskytovateľ záruky zaznamenal pre tieto generácie Honda Jazz, sa týkal klimatizačného systému a dosiahol 974 libier.
Spoľahlivé autá sú tou najlepšou voľbou pre vodičov, ktorí chcú svoje peniaze správne investovať a vyhnúť sa problémom. Do detailov preverené spoľahlivé auto vám ušetrí veľa drahých účtov a nebude stáť v ceste investíciám, ktoré sú pre vás skutočne dôležité.
Spoľahlivosť auta je daná počtom porúch a problémov, ktorým v priebehu času čelí. O aute sa dá povedať, že je spoľahlivé, keď je v porovnaní s ostatnými odolnejšie a implicitne s ním nie sú spojené vysoké náklady na jeho údržbu a opravy. Dúfam, že vám tento článok ponúkne možnosť vidieť niektoré z najlepších ojazdených a najspoľahlivejších áut.