Kým niektoré autá ostávajú spoľahlivé počas rokov, iné trpia rôznymi poruchami. Teraz sa možno pýtate: je moje auto spoľahlivé a aké sú najmenej spoľahlivé autá, ktoré si môžete kúpiť? Pokračujte v čítaní a zistite, ktorých 15 najnespoľahlivejších áut si môžete kúpiť! Ak ste to ešte nevedeli, spoľahlivosť je mimoriadne dôležitým aspektom pri kúpe vozidla. S rastúcimi nákladmi na nové autá majú mnohí kupujúci menej finančných prostriedkov na údržbu, čo znamená, že výrobcovia áut strácajú zákazníkov, keď sa ich vozidlá často pokazia.
Popredný britský poskytovateľ záruk na trh s náhradnými dielmi sa rozhodol analyzovať spoľahlivosť viac ako 200 rôznych modelov ojazdených áut. Aby to urobili, pozreli sa na všetky autá vo svojich knihách, ale zlacneli modely s menej ako 100 záručnými plánmi, aby zabezpečili primeranú veľkosť vzorky. Tiež zahrnuli iba vozidlá, ktoré nemali menej ako desať rokov. Je zrejmé, že žiadnemu z áut zahrnutých do tohto prieskumu nezostala žiadna záruka výrobcu. Koniec koncov, záruku na aftermarket by ste si kúpili až po vyčerpaní výrobcu. Poskytovateľ záruky analyzoval údaje, ktoré zhromaždil, aby určil index spoľahlivosti pre každé auto. Tieto údaje zaznamenávali vek a počet najazdených kilometrov, aby bolo možné zistiť, kedy sa pokazili, priemerné náklady na opravu a čas potrebný na ich opravu. So všetkými týmito informáciami sa im podarilo zhromaždiť dostatok údajov, ktoré im poskytnú skóre zo 100 pre každé auto. Čím menšie skóre, tým je auto nespoľahlivejšie. Ak chcete poznať 15 áut, ktoré dostali najnižšie skóre, pokračujte v čítaní.
👉číslo | 🚗 Model | ⏳ Rok | 💵 Priemerná cena opravy | 💰 Najdrahšie náklady | ✅ Skóre spoľahlivosti (0-100) |
---|---|---|---|---|---|
15 | Tesla Modes S | 2012 – 2022 | £1,003 | £4,401 | 33.5 |
14 | Ford Ranger | 2012 – 2022 | £1,246 | £13,994 | 33.4 |
13 | Audi A7 | 2012 – 2019 | £2,431 | £11,222 | 33 |
12 | Mercedes S-Class | 2012 – 2019 | £1,004.23 | £16,277 | 32.8 |
11 | Peugeot RCZ | 2012 – 2015 | £1,040 | £6,593 | 32.2 |
10 | BMW M5 | 2012 – 2019 | £2,125 | £10,129 | 30.8 |
9 | Mazda CX-5 | 2012 – 2022 | £1,784 | £5,777 | 29.6 |
8 | Bentley Continental GT | 2012 – 2018 | £2,237 | £6,227 | 29.1 |
7 | Audi Q7 | 2012 – 2020 | £1,345 | £8,719 | 25.7 |
6 | Porsche Cayenne | 2012 – 2018 | £1,496 | £6,360 | 24.9 |
5 | BMW X6 | 2012 – 2019 | £2,079 | £9,613 | 23.6 |
4 | Porsche Panamera | 2012 – 2019 | £1,617 | £10,785 | 23.4 |
3 | Range Rover Sport | 2012 – 2019 | £1,767 | £22,358 | 23.1 |
2 | BMW M3 | 2012 – 2019 | £2,123 | £12,115 | 21.4 |
1 | Range Rover | 2012 – 2019 | £1,607 | £23,890 | 20.2 |
33.5/100
Na 15. mieste v zozname najnespoľahlivejších áut sa umiestnila Tesla Model S so skóre 33,5 zo 100. Áno, je nabitý technológiou, ale zdá sa, že niektoré z týchto technológií sa pokazia, najmä ak si uvedomíte, že najbežnejším problémom podľa poskytovateľa záruky bola elektrická porucha. Konkrétne išlo o poruchu centrálneho zamykania. Tiež som mal presne tento problém pri Tesla modeli S a podľa poskytovateľa záruky priemerná cena opravy je 1 159,70€. Nevyzeralo to, že by som bol schopný niečo urobiť, pretože Model S sa začal kolísať. Znie to ako veľa, ale je to menej ako musel poskytovateľ záruky zaplatiť za najdrahšiu opravu, t.j. 5 088,57 za problém so zavesením.
33.4/100
Na 14. mieste je pickup Ford Ranger predchádzajúcej generácie, ktorý dosiahol skóre 33,4 zo 100. Tieto nákladné autá sú celkom ťažké. Testoval som niekoľko Ford rangerov v off-roadových bitkách a preťahovaní lanom a nikdy sa nič nezlomilo alebo nespadlo. Potom však poskytovateľ záruky zistil, že najčastejšou chybou tohto pickupu bol ventil recirkulácie výfukových plynov. Keď sa pokazí alebo zablokuje, postihne to výkon motora a znamená to väčšiu produkciu emisií. Opravenie tejto chyby stálo 1 453,65€. V priemere najdrahšia oprava bola kvôli vážnejšej motorovej chybe. Skončilo to cenou 16 326,20€. Aby ste vedeli, je to viac ako polovica toho čo stojí nový Ford Ranger.
33/100
Audi A7 je v tomto zozname na 13. mieste so skóre 33 zo 100, podľa údajov poskytovateľa záruky. Najbežnejší problém s týmito autami súvisí so vstrekovačmi paliva a jeho oprava stojí v priemere 2 836,14€. Najdrahšia oprava, ktorú poskytovateľ záruky zaznamenal na Audi A7, bola porucha prevodovky, ktorej náprava stála 13 092,22€.
32.8/100
12. miesto patrí Mercedesu triedy S. Posledný model je príliš nový, aby bol zahrnutý do zoznamu, ale dáta poskytovateľa záruky zahŕňajú predošlú generáciu a ešte tú pred ňou, ktoré mali spolu skóre 32,8 zo 100 pre spoľahlivosť. Najbežnejšia chyba pri týchto autách súvisela s elektrickým systémom a oprava stála v priemere 1 171,59€. Avšak najdrahšou chybou podľa poskytovateľa záruky bol problém s motorom. Na opravu tohto konkrétneho auta bolo potrebných 18 958,71€ na diely a prácu. Doteraz bol zoznam plný veľkých áut a pickupu.
32.2/100
Avšak 11. miesto patrí Peugeotu RCZ. Toto dvojdverové auto dosiahlo skóre 32,2 zo 100 v prieskume poskytovateľov záruky. Ukázalo sa, že najbežnejší problém týchto áut súvisí s turbodúchadlom, ktorého oprava stojí v priemere 1 211,34€; najdrahší účet za opravu však bol za problém s motorom, ktorého oprava stála 7 679,23€. Teraz by vás mohlo zaujímať, prečo sú tieto čísla nižšie ako pri Mercedese triedy S na 12. mieste. Tieto hodnotenia zohľadňujú pravdepodobnosť, že sa na aute vyskytne porucha, ako aj náklady na opravu a Peugeot mal väčšiu pravdepodobnosť, že bude mať poruchu ako Mercedes.
30.8/100
Na 10. mieste máme BMW M5. To zahŕňa staršie príklady súčasnej generácie F 90 a predchádzajúcej generácie modelu F10. Spoločne získali 30,8 zo 100. Údaje poskytovateľa záruky zistili, že najbežnejší problém M5 sa týkal palivového systému a jeho náprava v priemere stojí 2 475,10€. Najdrahšia oprava M5 bola oveľa vážnejšia; bol to problém s jednou z rozvodových reťazí auta a oprava stála 11 797,80€.
29.6/100
Japonské autá majú pôsobivú povesť, že sú naozaj, ale naozaj spoľahlivé. Nie je to vždy tak, pretože na 9. mieste v tomto zozname je Mazda CX-5. Vozidlá súčasnej a predchádzajúcej generácie získali v prieskume poskytovateľa záruky za spoľahlivosť spolu 29,6 bodov zo 100. Zistili, že najbežnejší problém s týmito autami sa týka turbodúchadla a v priemere stojí oprava najdrahšej chyby na Mazde CX-5 2 077,92€. Zaplatenie za poruchu motora by však stálo 6 728,79€. Toto auto má menšiu priemernú cenu opravy ako BMW M5 na 10. mieste. Ale jedným z dôvodov, prečo má horšie skóre spoľahlivosti, je skutočnosť, že poskytovateľ záruky zistil, že existuje väčšia šanca, že sa CX-5 pokazí.
29.1/100
Ďalšou položkou na zozname je predchádzajúca generácia Bentley Continental GT, ktorá sa umiestnila na 8. mieste so skóre spoľahlivosti 29,1 zo 100. Toto je v skutočnosti obrovské zlepšenie výkonu GT v prieskume poskytovateľa záruky na rok 2020, kde ho zaradili ako najnespoľahlivejšie ojazdené auto, aké si môžete kúpiť. Potom, rovnako ako v tomto prieskume, bola najčastejšia chyba v elektrickom systéme auta. Oprava týchto problémov na Bentley stojí v priemere 2 605,56€. To je veľa, ale je to oveľa menej ako najdrahšia oprava zaznamenaná poskytovateľom záruky, ktorá sa týkala jedného z turbodúchadiel auta a ktorej oprava stojí 7 252,93€.
25.7/100
Nasleduje Audi Q7, konkrétne model prvej generácie a predfaceliftovaná verzia aktuálnej Q7. Tieto autá získali kombinované skóre spoľahlivosti 25,7 zo 100. Najbežnejšie problémy s týmito SUV sú elektrické a ich oprava v priemere stojí 1 566,59€. Najdrahší problém zaznamenaný v údajoch poskytovateľa záruky pre Q7 je oveľa závažnejší problém a súvisí s vačkovými hriadeľmi motora. Toto reguluje, keď sa ventily otvoria, aby vpustili vzduch a výfukové plyny z motora. Vyriešenie tohto problému stojí 10 155,49€.
24.9/100
Na 6. mieste je predchádzajúca generácia Porsche Cayenne. Podľa údajov poskytovateľa záruky toto auto dosiahlo skóre spoľahlivosti 24,9 zo 100. Toto auto má podobné základy ako staré Audi Q7, takže nie je príliš prekvapujúce, že obaja trpia bežnými poruchami elektrických systémov. V priemere bol účet za opravu za Cayenne o niečo vyšší ako za Audi Q7. V priemere všetko vyriešenie stojí 1 742,47€, čo nie je zlá správa, pretože najdrahší účet za opravu Porsche bol za poruchu motora a náprava stála 7 407,84€.
23.6/100
Piate miesto v zozname patrí ďalšiemu športovému SUV a ďalšiemu nemeckému BMW X6. Aktuálny model je príliš nový na to, aby mohol byť zahrnutý do tohto prieskumu, takže tieto údaje pokrývajú iba predchádzajúcu generáciu a úplne prvý model X6, ktorý získal spolu 23,6 bodu zo 100. Priemerný účet za opravu týchto áut dosiahol 2 421,52€, keď najčastejšou chybou bol problém so zavesením. Najdrahšia oprava prišla na 11 196,79€ na opravu chybného palivového systému.
23.4/100
Hneď po BMW X6 je 4. miesto v zozname, ktoré patrí ďalšiemu prémiovému nemeckému autu, Porsche Panamera. Konkrétne hovorím o modeli prvej generácie a všetkých verziách súčasného auta. Spolu dosiahli skóre 23,4 zo 100. Je to ďalší prípad luxusných áut s bežnými elektrickými problémami. Priemerné náklady na vyriešenie ktoréhokoľvek z týchto problémov boli 1 883,41€. Najdrahším problémom na Panamere v knihách poskytovateľa záruky bol chybný rozvodový reťazec, ktorý stál 12 561,88€.
23.1/100
Tretie miesto patrí prvému britskému autu na zozname, Range Rover Sport. Nehovorím o úplne novom modeli, ktorý bol práve odhalený. Tento dátum zahŕňa staršie verzie predchádzajúcej generácie Range Rover Sport a úplne prvý model, ktorý bol v predaji do roku 2013. Spolu dosiahli v prieskume spoľahlivosti poskytovateľov záruky 23,1 bodov zo 100. Najbežnejší problém s týmito autami súvisí s ich zavesením a priemerná oprava postavená pre Range Rover Sport bola podľa poskytovateľa záruky 2 058,12€. Najdrahší účet však bol za problém s motorom a jeho oprava stojí 26 041,58€.
21.4/100
Druhým najmenej spoľahlivým autom na tomto zozname je BMW M3, čiže predchádzajúca generácia F80 a staršie modely E90. Tieto staré modely M3 dosiahli za spoľahlivosť iba 21,4 bodov zo 100. Najbežnejší problém podľa poskytovateľa záruky súvisí s ich elektrickým systémom, konkrétne s telesom škrtiacej klapky. Priemerné náklady na opravu M3 boli 2 472,77€. Napriek tomu najdrahší účet za opravu bol 14 111,00€, ktorý bol použitý na opravu prevodovky auta.
20.2/100
Nakoniec tu máme najnespoľahlivejšie ojazdené auto, aké si môžete kúpiť, čo je predchádzajúca generácia Range Roveru so skóre spoľahlivosti len 20,2 zo 100. Priemerný účet za opravu nebol príliš drahý, len 1 871,76€. Najbežnejšími problémami boli všetky elektrické poruchy, ale jedno konkrétne auto malo taký vážny problém s elektrinou, že na jeho opravu bolo potrebných 27 825,99€ na diely a prácu.
Netreba dodávať, že všetky tieto autá majú veľmi nízke skóre, čo vás núti dvakrát si premyslieť, než si jedno z nich kúpite, nehovoriac o nákladoch na opravu, ktoré v niektorých prípadoch dosahujú aj 23 295€. Mnoho automobiliek chce vytvárať modernejšie autá s väčším množstvom elektroniky a konektivity a chcú to robiť rýchlo. To však spôsobuje len ďalšie problémy, pretože sa nerobia správne a mnohí majitelia áut sa sťažujú, že hoci mnohé z týchto špičkových funkcií prichádzajú vhod, veľmi často majú tendenciu zlyhávať a nie sú schopné pravidelne fungovať.